Newton Nordic satsar på tillväxt i USA tillsammans med Business Sweden

stabilized remote camera heads

Newton Nordic satsar på tillväxt i USA tillsammans med Business Sweden

Newton Nordic AB (”Newton”) har idag ingått samarbetsavtal med The Swedish Trade & Invest Council (”Business Sweden”) gällande etablering av säljkontor via ny generalagent. Bolaget och Business Sweden har som målsättning att starta upp full verksamhet redan i Q1 2023. Detta går helt i linje med Newtons aggressiva säljprognos för verksamhetsår 2023 och förväntade tillväxt på den amerikanska marknaden.

Även om Newton sedan länge haft ett väletablerat återförsäljarnätverk i USA så har fokus legat emot enskilda kundsegment. Denna satsning från Newton ihop med Business Sweden borgar för att vi kan utöka och centralisera våra säljkanaler lokalt för att täcka ytterligare marknadsandelar som har visat ett intresse för bolagets produkter, säger Jesper Starander, VD i Newton Nordic AB.

Newton har en världsledande produkt i Newton S2 som inte behöver någon djupare förklaring och vår fokus är att bredda bolagets försäljning i de länder där vi ser att tillväxten är som störst, avslutar Jesper Starander, VD i Newton Nordic AB.

Jesper Starander
jesper.starander@newtonnordic.com