Newton Nordic erhåller första order med operationell leasing - Newton Nordic

NewtonNordiclogowhite

Newton Nordic erhåller första order med operationell leasing

Newton Nordic meddelar idag att bolaget erhållit en första affär på ett NEWTON S2-system med operationell leasing. Affären är ett pilotprojekt tillsammans med Spidercam Australia Pty. Ltd.

I upplägget för operationell leasing får kunden tillgång till NEWTON S2-systemet under en fast löpande månadsbetalning, i kombination med en rörlig avgift vid användning av produkten.

” – Genom operationell leasing säkrar vi tröskeln för kunder att börja använda produkter från Newton Nordic, eller utöka sin befintliga flotta. Vi kan erbjuda olika prisnivåer på fast och rörlig avgift som kunden kan välja mellan baserat på deras förväntade användningsfrekvens. I det här fallet kommer kunden använda produkten som back-up till deras ordinarie system, och har därför valt en låg månadsavgift i kombination med högre avgift när produkten används”, säger Danjal Kanani, VD för Newton Nordic

Avtalstiden med Spidercam Australia är minst två år, där de löpande månadsbetalningarna uppgår till sammanlagt 16.500€, eller 650€ per månad

Denna information är sådan som NEWTON NORDIC AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-02-09 16:02 CET.

Danjal Kanani
Newton Nordic AB