Lösenkurs för teckningsoption Intuitive Aerial TO 5 bestämd - Newton Nordic

Lösenkurs för teckningsoption Intuitive Aerial TO 5 bestämd

Torsdagen den 1 november 2018 inleds lösenperioden för de teckningsoptioner Intuitive Aerial TO 5 som emitterades i samband med företrädesemissionen i december 2017. Lösenperioden äger rum 1 november – 15 november 2018.

En (1) teckningsoption Intuitive Aerial TO 5 ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Intuitive Aerial. Enligt villkoren för teckningsoption TO 5 ska lösenpriset vara 75 procent av den volymvägda genomsnittskursen under den period om tjugo handelsdagar som slutar sju bankdagar innan första dagen i teckningsperioden, avrundad neråt till helt tiotal öre, dock lägst 0,30 kronor och högst 1,00 kronor.

Lösenkursen för TO 5 har i enlighet med detta bestämts till 0,30 kronor.

Ytterligare information om anmälningsförfarande kommer att publiceras inom kort via pressmeddelande.

Linköping den 25 oktober 2018

Styrelsen i Intuitive Aerial AB

Pelle Hjortblad, Styrelseordförande

Intuitive Aerial AB

pelle.h@intuitiveaerial.com

Robin Kahlbom, vd
Intuitive Aerial AB

Om Intuitive Aerial

Intuitive Aerial är ett svenskt innovationsbolag som utvecklar högteknologiska produkter för stabilisering och fjärrstyrning av rörliga kameror inom både film och tv-industrin. Bolaget riktar sig primärt mot tjänste- och uthyrningsföretag som arbetar på uppdragsbasis med inspelning och livesändning av rörliga bilder världen över. Intuitive Aerial erbjuder produktserien NEWTON – kompakta gyrostabiliserade kamerahuvuden samt DOMINION som används för fjärrstyrning av bolagets produkter och kamerasystem från tredje-part. Företaget är även känt för produkten AERIGON – en filmdrönare som lyfter och stabiliserar tunga proffskameror. Under 2017 presenterade bolaget en ny strategi med fokus på marknadsföring och försäljning av NEWTON-serien. Bolaget har sitt säte i teknikinnovativa Linköping med närhet till både Linköpings Universitet och ett av Sveriges ledande startup-kluster. Intuitive Aerial är listat på Nasdaq First North Stockholm sedan januari 2015. Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission.