Intuitive Aerial gör ett förtydligande gällande den senast kungjorda affären - Newton Nordic

Intuitive Aerial gör ett förtydligande gällande den senast kungjorda affären

Såsom tidigare har kommunicerats har tyska Professional Motion Technology GmbH (PMT) lagt en order på ett NEWTON-system från svenska Intuitive Aerial AB (publ). På uppmaning av marknadsplatsen Nasdaq kompletterar nu bolaget informationen kring affären.

– Nasdaq har bett oss att komplettera informationen kring den affär med PMT som vi tillkännagav tidigare i veckan med en kommentar kring ordervärdet, säger Robin Kahlbom, VD på Intuitive Aerial.
– Generellt sett publicerar vi pressmeddelanden för beställningar som är osedvanligt stora eller som på annat sätt är av större väsentlighet för oss som bolag, såsom nya marknadsgenombrott, prestigekunder, etc. Individuella beställningar av “normal” karaktär har inte tillkännagivits och kommer inte tillkännages via pressmeddelanden. I det senaste pressmeddelandet från den 28 oktober var vår avsikt att visa på det påtagligt positiva marknadsmottagandet av det helt nya produktsegment NEWTON, inte på det individuella varuvärdet för de första leveranserna.

– Intuitive Aerials produkter är standardprodukter vars priser finns beskrivna i gällande prislistor. För information ligger bruttopris för ett AERIGON-system i storleksordningen 350 000- 500 000 SEK per styck och för ett NEWTON-system typiskt runt 350 000 SEK, beroende såklart på hur valutakurserna varierar, avslutar Kahlbom.

LINKÖPING, 30 oktober, 2015

Robin Kahlbom
Intuitive Aerial AB (publ)

Emelie Svensson
Marketing & Communications Manager
Intuitive Aerial AB (publ)
emelie.s@intuitiveaerial.com

Intuitive Aerial utvecklar och tillverkar professionella, fjärrstyrda kameraplattformar för högkvalitativa film-, TV- och reklamproduktioner. Bolaget erbjuder AERIGON, marknadens första fjärrstyrda, flygande kamerasystem för professionella produktionskameror. Med egenutvecklad kamerastabilisering baserad på avancerad reglerteknik, möjliggör AERIGON kreativt och intuitivt filmande med lika stabil bild från luften som på marken. Systemet har använts i en rad storskaliga film- och TV-produktioner såsom Disneys Into the Woods, Marvels Avengers: Age of Ultron och naturdokumentärer för BBC, National Geographic och Animal Planet. Bolaget erbjuder också NEWTON, ett stabiliserat kamerahuvud avsedd för användning i situationer där det inte är möjligt eller tillåtet att flyga, såsom i TV-studios eller stora eventarenor. Både AERIGON- och NEWTON-systemen styrs trådlöst via den sofistikerade kontrollenheten DOMINION.

Intuitive Aerial har sitt huvudkontor i Linköping och är listat på Nasdaq First North sedan januari 2015. Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission.