Första permanenta installationen av NEWTON-system i megakyrka - Newton Nordic

NEWTON gimbal on Defy rail system in TV broadcast from Passion Church

Första permanenta installationen av NEWTON-system i megakyrka

Newton Nordics system för fjärrstyrning och stabilisering av rörliga TV-kameror har installerats i den amerikanska megakyrkan Passion City Church i Atlanta. Installationen har genomförts i samarbete med Newton Nordics samarbetspartner Defy Products Inc.

Newton Nordics nya kund, Passion City Church i Atlanta, är en av de större kyrkorna i USA. Kyrkan publicerar regelbundet olika former av gudstjänster i digitala kanaler. I dessa produktioner använder kyrkan numera ett NEWTON-system för att styra en kamera som rör sig på en hängande räls, monterad i taket.

Newton Nordic har tidigare meddelat att bolagets nya tillväxtstrategi, med fokus på helhetslösningar, förväntas bredda marknaden till att inkludera fasta installationer i exempelvis megakyrkor.

”I och med vår strategiska förflyttning från att sälja fristående NEWTON-system till att sälja helhetslösningar är fasta installationer hos nya kundsegment av stort värde för oss. Utöver att fungera som referens får vi möjlighet att på nära håll kartlägga kundgruppens behov och strategiskt utforma våra framtida erbjudanden därefter” säger Henrik Lewander, VD för Newton Nordic.

Rälssystemet med tillhörande Newton-system har förvärvats genom Newton Nordics samarbetspartner Defy Products Inc. Bild finns i pressmeddelandet på Newton Nordics hemsida.

Läs mer om Passion City Church här: https://home.passioncitychurch.com.