Första Australien-leveransen för Intuitive Aerial - Newton Nordic

Första Australien-leveransen för Intuitive Aerial

Linköping – Intuitive Aerial AB levererar ett NEWTON system till sin första australiensiska kund. Ordern är ett resultat av att produkten efterfrågas av en betydande tv-aktör i regionen.

Bolaget har fått en order värd 425.000 kr från Great Location Devices, Shumba Pty Ltd –  ett tjänsteföretag baserat strax utanför Sydney, Australien. Tjänsteföretaget kontaktade Intuitive Aerial på inrådan av det nationella tv/broadcast-aktören NEP Australia som efterfrågar produkten NEWTON för användning i egna produktioner.

– Oceanien är inget område vi idag aktivt bearbetar, därför är det väldigt positivt att NEWTON har efterfrågats därifrån av våra kunders kunder. Det driver efterfrågan och försäljningspotentialen redan innan aktiv bearbetning påbörjats av oss, säger Robin Kahlbom, VD för Intuitive Aerial.

Bolaget har tidigare meddelat att påbörjad användning av bolagets produkter inom en ny geografisk region är en strategiskt viktig händelse då det bidrar till relevant och ökad exponering mot fler potentiella kunder inom regionen.

Ina Nehr, Marknads- och Kommunikationsansvarig
ina.n@intuitiveaerial.com

Denna information är sådan information Intuitive Aerial AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 februari 2018 kl 08.45.

Intuitive Aerial utvecklar och tillverkar professionella, fjärrstyrda kameraplattformar för högkvalitativa film-, TV- och reklamproduktioner. Med egenutvecklad teknik för kamerastabilisering baserad på avancerad reglerteknik möjliggörs intuitivt filmande med stabil bild. Bolaget erbjuder NEWTON, ett stabiliserat kamerahuvud som kan användas på applikationer i rörelse, exempelvis på fordon, kranar- räls- och wiresystem. Systemet har använts i flera stora TV produktioner såsom Eurovision Song Contest, MTV Music Video Awards, Kristallen, UEFA Europa League och Red Bull Straight Rhythm. Med bolagets multirotorhelikopter AERIGON erbjuds dessutom ett fjärrstyrt flygande kamerasystem för professionella produktionskameror. Systemet har använts i en rad storskaliga film- och TV-produktioner såsom James Bond SPECTRE, Disneys Into the Woods, Marvels Avengers: Age of Ultron och naturdokumentärer för BBC, National Geographic och Animal Planet.  Både AERIGON- och NEWTON-systemen styrs trådlöst via den sofistikerade kontrollenheten DOMINION. Intuitive Aerial har sitt huvudkontor i Linköping och är listat på Nasdaq First North sedan januari 2015. Bolagets Certified Adviser avseende listningen vid Nasdaq First North är G&W Fondkommission.