Företrädesemissionen övertecknad - Newton Nordic

Företrädesemissionen övertecknad

Preliminära resultat visar att företrädesemissionen i Intuitive Aerial om cirka 10,7 miljoner kronor blivit övertecknad. Per måndagen den 25 januari 2016 hade anmälningar med och utan företräde influtit till ett totalt belopp om cirka 13,5 miljoner kronor.

Då det kan ta upp till fyra bankdagar innan betalningar som gjorts via bank- eller plusgiro registreras hos emissionsinstitutet Aktieinvest FK AB kommer det slutgiltiga resultatet att bli klart först mot slutet av veckan och publiceras via pressmeddelande senast måndagen den 1 februari 2016. Då kommer också avräkningsnotor att skickas ut till de tecknare som erhållit tilldelning för teckning utan företräde.

Vellenova AB har varit finansiell projektledare i samband med Erbjudandet och Aktieinvest FK AB har varit emissionsinstitut.

För mer information:
Robin Kahlbom
Intuitive Aerial AB (publ)

Intuitive Aerial utvecklar och tillverkar professionella, fjärrstyrda kameraplattformar för högkvalitativa film-, TV- och reklamproduktioner. Bolaget erbjuder AERIGON, marknadens första fjärrstyrda, flygande kamerasystem för professionella produktionskameror. Med egenutvecklad kamerastabilisering baserad på avancerad reglerteknik, möjliggör AERIGON kreativt och intuitivt filmande med lika stabil bild från luften som på marken. Systemet har använts i en rad storskaliga film- och TV-produktioner såsom James Bond SPECTRE, Disneys Into the Woods, Marvels Avengers: Age of Ultron och naturdokumentärer för BBC, National Geographic och Animal Planet. Bolaget erbjuder också NEWTON, ett stabiliserat kamerahuvud avsedd för användning i situationer där det inte är möjligt eller tillåtet att flyga, såsom i TV-studios eller stora eventarenor. Både AERIGON- och NEWTON-systemen styrs trådlöst via den sofistikerade kontrollenheten DOMINION.

Intuitive Aerial har sitt huvudkontor i Linköping och är listat på Nasdaq First North sedan januari 2015. Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission.