Delårsrapport för Newton Nordic AB, januari - september 2022 - Newton Nordic

stabilized remote camera heads

Delårsrapport för Newton Nordic AB, januari – september 2022

Styrelsen och verkställande direktören för Newton Nordic AB, 556819-1984, avger härmed följande delårsrapport för bolaget avseende perioden januari – september 2022.

VD har ordet

Kära investerare, aktieägare, kunder och leverantörer. Tidigare under hösten 2022 presenterade sig en fantastisk affärsmöjlighet att få investera stort i Newton Nordic AB (“Newton”) via Star Innovation Group AB (publ) (”SIGAB”), ett mindre publikt investmentbolag från Göteborg med undertecknad som huvudägare och koncernchef.

Jag har under några års tid följt Newtons resa med stort intresse då jag har bakgrund från civilingenjörsutbildning på Chalmers och därtill varit verksam i video- och broadcastingbranschen med uppdragsgivare som Sony, Canon och Apple. VD-stafettpinnen togs över av mig den 15:e oktober 2022 och via en riktad emission på extra stämma (2022-11-25) om 15 MSEK samt utköp av tidigare huvudägare är SIGAB numera också huvudägare i Newton.

Nu närmast sker en kapitalanskaffning via företrädesemission för att stärka bolagets produktionslinje och lager med nya Newton S2-system för att möta upp förhöjd försäljningsprognos inför 2023. Newton är numera också medlem i Exportprogrammet Västra Götaland som erbjuds ett fåtal utvalda bolag via Västsvenska Handelskammaren och samarbetspartners. Programmets fokus är etablering på nya marknader samt ökad försäljning på befintliga marknader vilket gör att bolaget redan nu justerar sin försäljningsprognos ytterligare inför kommande verksamhetsår.

Vidare har Newton nu också inlett dialog med marknadsplats gällande notering igen av bolagets aktie när tillfället är gynnsamt för bolaget och dess investerare och aktieägare. Vi har onekligen en ljus framtid och spännande resa med Newton att se fram emot inför verksamhetsåret 2023, men nu avslutar vi på topp inför julhelgerna!

Du hittar rapporten här.

Jesper Starander, VD och huvudägare