Danjal Kanani och Joakim Lundell har förbundit sig att teckna 650 000 aktier i Newton Nordic - Newton Nordic

stabilized remote camera heads

VD Danjal Kanani och styrelseledamot Joakim Lundell har lämnat in en teckning på 650 000 aktier i de riktade erbjudande som offentliggjorde av bolagets huvudägare den 2021-12-10.

Vi ser detta som ett bra tillfälle att även privat kunna utöka vår investering i Newton Nordic genom att teckna aktier i Capital Conquest utförsäljningserbjudande, säger VD Danjal Kanani.

Erbjudande att förvärva aktier i Newton Nordic via huvudägare

Anmälan om förvärv av aktier kan ske under perioden 10 december 2021 till och med den 3 januari 2022. Anmälan om förvärv av aktier ska ske till en lägsta volym av 25 000 aktier vilket motsvarar 12 500 kronor. Anmälningssedel för teckning ska vara Capital Conquest AB (publ) tillhanda senast klockan 15.00 den 03 januari 2022. Det är endast tillåtet att insända en (1) anmälningssedel för teckning. I det fall fler än en anmälningssedel insändes kommer enbart den sist erhållna att beaktas. Övriga anmälningssedlar kommer således att lämnas utan hänseende. Observera att anmälan är bindande. Anmälan ska skickas till emissioner@capital-conquest.se.

Denna information är sådan som NEWTON NORDIC AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-12-17 16:09 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Emil Åkesson
Newton Nordic ABemil@newtonnordic.com+46 (0)70 484 58 58