CFO lämnar bolaget under andra kvartalet 2018 - Newton Nordic

CFO lämnar bolaget under andra kvartalet 2018

Linköping – Intuitive Aerial AB meddelar idag att Anna-Lena Rahm har beslutat att lämna sin tjänst som CFO. Anna-Lena Rahm kommer att ha kvar sina ansvars-områden tills hon lämnar sin post under andra kvartalet 2018. Bolaget har inlett en rekryteringsprocess.

Anna-Lena Rahm tillträdde som CFO i bolaget under 2016 och har beslutat att lämna sin anställning på egen begäran. Anna-Lena kommer att arbeta kvar i bolaget till dess att föregående räkenskapsår och närliggande relevanta rapporter är slutförda.

– Vi är tacksamma för det Anna-Lena har tillfört bolaget under sin tid hos oss. Hennes arbete kommer att ha en positiv inverkan på våra arbetssätt även framöver. Jag vill också tacka för hennes flexibilitet och att hon ser till bolagets behov när det gäller val av tidpunkt för sin avgång, säger Robin Kahlbom, VD Intuitive Aerial.

I samband med att Anna-Lena slutar kommer hennes ansvarsområden att fördelas ut på två roller där bolagets COO Malin Danckwardt-Lillieström kommer att ansvara för ekonomifunktionen i ledning och mot styrelse. Malin har gedigen bakgrund inom området med civilingenjörsexamen i industriell ekonomi och erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom både privat och offentlig verksamhet. Utöver detta har en rekryteringsprocess inletts för att tillsätta en ny tjänst för det löpande arbetet med redovisning, bokslut, rapportering, uppföljning samt vidareutveckling av bolagets ekonomifunktion.

Ina Nehr, Marknads- och Kommunikationsansvarig
ina.n@intuitiveaerial.com

Om Intuitive Aerial AB
Intuitive Aerial utvecklar och tillverkar professionella, fjärrstyrda kameraplattformar för högkvalitativa film-, TV- och reklamproduktioner. Med egenutvecklad teknik för kamerastabilisering baserad på avancerad reglerteknik möjliggörs intuitivt filmande med stabil bild. Bolaget erbjuder NEWTON, ett stabiliserat kamerahuvud som kan användas på applikationer i rörelse, exempelvis på fordon, kranar- räls- och wiresystem. Systemet har använts i flera stora TV produktioner såsom Eurovision Song Contest, MTV Music Video Awards, Kristallen, UEFA Europa League och Red Bull Straight Rhythm. Med bolagets multirotorhelikopter AERIGON erbjuds dessutom ett fjärrstyrt flygande kamerasystem för professionella produktionskameror. Systemet har använts i en rad storskaliga film- och TV-produktioner såsom James Bond SPECTRE, Disneys Into the Woods, Marvels Avengers: Age of Ultron och naturdokumentärer för BBC, National Geographic och Animal Planet.  Både AERIGON- och NEWTON-systemen styrs trådlöst via den sofistikerade kontrollenheten DOMINION. Intuitive Aerial har sitt huvudkontor i Linköping och är listat på Nasdaq First North sedan januari 2015. Bolagets Certified Adviser avseende listningen vid Nasdaq First North är G&W Fondkommission.